Återbetalningspolicy

Återbetalnings- och returpolicy

Tack för att du väljer Happy Tails. Vi är stolta över att tillhandahålla högkvalitativa produkter och tjänster till våra uppskattade kunder. Om du av någon anledning inte är nöjd med ditt köp erbjuder vi en enkel återbetalning och returpolicy för att säkerställa din sinnesfrid.

Hur returnerar jag en vara?

- Vi har 30 dagars returrätt. 

- Mejla oss på Info@happy-tails.se
- Se till att du skickar med ditt order nummer i ditt mejl

- Se till så att varan är i samma skick som vid leverans för att retur, bytesrätt och öppet köp ska kunna föreligga! 

Tänk på att du som konsument har undersökningsplikt på de varor du mottager. Du bör alltså se över produkten innan du tar av plombering som plast och lappar.

- Vi debiterar 99:- för en retur.

Returpolicy

Vi på Happy Tails vill att du ska vara nöjd med ditt köp. Om du inte är helt nöjd med din vara, vänligen notera följande villkor:

  • Ångerrätt: Du har rätt att ångra ditt köp inom 30 dagar från mottagandet av varan enligt distanshandel.
  • Rabatterade produkter: Vi kan tyvärr inte acceptera returer eller återbetalningar på produkter som har köpts till rabatterat pris. Dessa produkter kan inte makuleras eller omfattas av ångerrätt.
  • Återbetalning: För icke rabatterade produkter kan vi erbjuda en fullständig återbetalning eller alternativ produkt om den returneras inom 14 dagar.

För frågor om retur eller byte, vänligen kontakta vår kundtjänst.

14-dagars returpolicy:

Vi tar gärna emot returer inom 14 dagar från köpdatum. För att vara berättigad till retur måste din vara vara oanvänd, i samma skick som du fick den och i originalförpackningen. Vänligen inkludera den ursprungliga orderbekräftelsen eller följesedeln när du returnerar en vara. 

Metod Per post, Returetikett Kundansvar, Påfyllningsavgifter, Ingen kostnad, Behandlingstid för återbetalning: 1-3 dagar


Hur man initierar en retur:

Kontakta oss: Innan du returnerar några varor, vänligen kontakta vårt returteam på info@happy-tails.se för att initiera returprocessen.

Returbehörighet: När din returförfrågan har godkänts får du ett returbehörighetsnummer (RA) och instruktioner om hur du returnerar produkten.

Packa föremålet: Packa föremålet säkert i originalförpackningen, inklusive eventuella tillbehör om du har tillhandahållit.

Inkludera RA-nummer: Skriv tydligt det angivna RA-numret på utsidan av förpackningen.

Returfrakt: Du står för kostnaden för returfrakten. Vi rekommenderar att du använder en spårbar frakttjänst för att säkerställa att din retur tas emot.

Återbetalningsprocessen:

När din retur har mottagits och inspekterats skickar vi dig ett e-postmeddelande för att meddela dig att vi har tagit emot din returnerade vara. Vi kommer också att meddela dig om godkännande eller avslag på din återbetalning.

Om din retur godkänns kommer din återbetalning att behandlas och en kredit kommer automatiskt att tillämpas på din ursprungliga betalningsmetod inom 15 arbetsdagar.

Ej återbetalningsbara föremål:

Vissa varor är ej återbetalningsbara, inklusive:

  • Öppnade eller använda produkter
  • Gåva

Skadade eller defekta föremål:

Om du får en skadad eller defekt vara, vänligen kontakta oss omedelbart med detaljer och bilder på problemet. Vi kommer att arbeta för att lösa problemet snabbt.

 Tack för att du handlar hos Happy Tails!

 

Kontaktinformation:


E-post:  info@happy-tails.se


Hör av dig: Måndag till fredag (10:00 till 20:00)